وزیر آموزش و پرورش؛
كار جهادی، یکی از اثرگذارترین کارها در حیطه تربیتی است/ بین مدرسه و محله نباید هیچ دیواری وجود داشته باشد
وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی دبیران قرارگاه جهادی عدالت تربیتی استانها بر داشتن پیوست فرهنگی در کارهای جهادی تأکید کرد و افزود: قرارگاههای جهادی باید حداکثر بهرهمندی را از ظرفیتهای فرهنگی داشته باشند؛ لذا نباید کار جهادی محدود باشد.
یوسف نوری در گردهمایی دبیران قرارگاه جهادی عدالت تربیتی استانهای سراسر کشور که در دفتر وزیر آموزشوپرورش برگزار شد، اظهار کرد: حرکت به سمت خدا و مسیرهای کمک به رفع مشکلات جامعه همواره با سختی و دشواریهایی همراه است، اما جامعه قدر کارهای نیک و خیر را میداند، لذا مردم، گروههای جهادی و همچنین خیرین را دوست دارند و قدردان این گروههای زحمتکش هستند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالیت گروههای جهادی باید توأم با پیوست فرهنگی باشد و مسائلی مانند حجاب، نماز و ... باید مورد توجه جهادگران قرار گیرد و این گروه ها در جهت ارتقای این مقوله ها در جامعه تلاش کنند.
وی ادامه داد: قرارگاه های جهادی باید حداکثر بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی موجود داشته باشند، لذا نباید کار جهادی محدود باشد؛ استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه، سایر نهادهای فرهنگی و همه افراد مستعد، در کنار کارهای جهادی و در راستای فرهنگ سازی در جامعه بسیار موثر است.
نوری با بیان اینکه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی جز موفقترین قرارگاه ها است، خاطرنشان کرد: دبیران قرارگاه های جهادی عدالت تربیتی استانها، افراد علاقهمند به کار جهادی را جذب و به مردم معرفی کنند.
عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: عدالت، مردمی بودن و شفافیت؛ سه شعار دولت سیزدهم است که خوشبختانه در این قرارگاه جهادی محقق شده است.
وی کار جهادی کردن را امری سخت، اما شیرین برشمرد و افزود: در سفرهای استانی، گروههای جهادی باید در کنار دولت فعال باشند و حضور جهادی افراد که به معنی مشارکت حداکثری مردم در امور است از ویژگیهای حکومت اسلامی است.
وی افزود: ظرفیتهای بسیاری داریم که باید از آن استفاده کنیم، میتوان از ظرفیت هنرمندان یا ورزشکاران استفاده کرد و با اعزام آنها به مناطق محروم در راستای بازگرداندن بازماندگان از تحصیل تلاش کرد.
نوری با اشاره به اجرای طرح 2020 محله، گفت: پس از ویژگیهای فردی که نماد هویت ما است، محله یکی از ابعاد مهم هویتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: قرارگاه جهادی نقش تنظیم گری دارد، لذا باید برای هر قسمت و بخشی، ازجمله برای ساخت مدرسه یا برای تهیه لوازمالتحریر دانش آموزان کم برخوردار، بانی پیدا کند که آن فرد در راستای رفع آن نقص کمک کند و مانند حلقه میانی شود که افراد دردمند در آن موضوع را پیدا کرده و با همکاری هم به رفع آن مشکل کمک کنند.
عضو کابینه دولت انقلابی عنوان کرد: گسترده کردن نقش ها در همه دوایر از وظایف قرارگاه جهادی است، لذا کار قرارگاه باید تمام ساحتی باشد، لذا قرارگاه باید آنقدر حوزهاش را توسعه دهد که افراد مختلف جامعه در قرارگاه حضورداشته باشند.
وی کار جهادی را یکی از اثرگذارترین کارها در حیطه تربیتی برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان در حمایت از دانش آموزان مستعد بسیار مفید است، زیرا هر دو این افراد درگیر کسب علم و دانش هستند، لذا می دانشجو معلمان میتوانند در این حوزه کمک بیشتری کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بین مدرسه و محله نباید هیچ دیواری وجود داشته باشد، لذا برای حمایت از دانش آموزان بیبضاعت بانی پیدا کنیم، ممکن است کار سخت باشد، اما امکانپذیر است و باید در این حوزه رقابت ایجاد کنیم.